Translate

середа, 28 вересня 2016 р.

Мозковий штурм



"Мозковий штурм" - метод колективного обговорення проблеми, яка вимагає нетрадиційного вирішення.
Робота проводиться в таких групах: генерація ідей, аналіз проблемної ситуації і оцінки ідей, генерація контрідей. Генерація ідей проходить в групах за певними правилами. На етапі генерації ідей будь-яка критика заборонена. Заохочуються репліки, жарти, невимушена обстановка. Потім одержані в групах ідеї систематизуються, об'єднуються за загальними принципами і підходами. Далі розглядаються можливі перешкоди реалізації відібраних ідей. Оцінюються критичні зауваження учасників. Остаточно відбираються лише ті ідеї, які не були відхилені критичними зауваженнями та контрідеями.
Правила "мозкової атаки".
1. Під час "мозкового штурму" немає ні начальників, ні підлеглих - є ведучий і учасники.
2. "Мозковий штурм" не допускає шаблонного мислення. Необхідно повністю звільнитися від стереотипів і традицій.
3. Повна свобода уяви. Найфантастичніша і найнеймовірніша ідея сприймається зі схваленням.
4. Рекомендовано ставити колегам запитання з метою уточнення і розвитку їх. ідей. Важливо заохочувати і підтримувати партнерів.
5. Категорично заборонені взаємні критичні зауваження і поточні оцінки. На стадії обговорення ніщо не відкидається. Навіть тоді, коли комусь не подобаються запропоновані ідеї, краще сказати: "Так, але можна й по-іншому"...
6. Свої думки слід формулювати ретельно і коротко. Чим більше буде висунуто ідей, тим краще.
7. Запам'ятайте: оптимізм і впевненість збільшують розумову енергію людини у десять разів!
Процедура "мозкового штурму" складається із таких етапів:
1. Формулювання навчальної проблеми, обгрунтування завдання для пошуку її вирішення. Визначення умов і правил колективної роботи. Формування декількох робочих груп по 3-5 учнів і експертної групи, яка буде оцінювати і відбирати найкращі ідеї.
2. Розминка. Швидкий пошук відповідей на питання і завдання тренувального характеру. Мета цього етапу - допомогти учням звільнитися від зніяковіння, скутості.
3. "Штурм" визначеної проблеми. Ще раз уточнюється поставлене завдання, нагадуються правила обговорення. Генерування ідей розпочинається одночасно у всіх групах за сигналом вчителя. Кожен висловлює вголос свої ідеї. За кожною групою закріплюється експерт, який фіксує на папері висунуті ідеї. "Штурм" продовжується 10-15 хвилин.
4. Оцінка і відбір найкращих ідей групою експертів.
5. Повідомлення про результати "мозкової атаки". Обговорення підсумків роботи групи, оцінка найкращих ідей, їх публічний захист.


Метод дає змогу: розвивати пізнавальний інтерес і активність учня, уяву, самостійне мислення, звільнене від шаблону і стереотипів; уміння формулювати власну думку, чітко і коротко її висловлювати і захищати; уміння працювати в групі, слухати іншу людину, поважати альтернативну позицію; краще осмислювати навчальний матеріал.

Немає коментарів:

Дописати коментар