Прийом «Інсерт»
Даний прийом вимагає від учня не звичного пасивного читання, а активного й
уважного. Він зобов’язує не просто читати, а вчитуватися в текст, відслідковувати
власне розуміння в процесі читання тексту або сприйняття будь-яких інших
знань. Допомагає усвідомлювати текст, виділяти в ньому відоме, невідоме,
цікаве, «сортувати» матеріал. У процесі читання тексту учні роблять на полях
спеціальні позначки. На приклад: «+» — відоме, «—» — нове, «?» — незрозуміле,
«!» — що здивувало, збентежило. Можна використовувати й інші позначки, але для
полегшення роботи бажано, щоб вони були спільні для всіх дітей класу. Після
цього заповнюється табличка в зошиті, у яку занести записи з опрацьованого
матеріалу.
На практиці учні просто пропускають те, що не зрозуміли. І в цьому випадку
позначка знак «запитання» зобов’язує їх бути уважними і відзначати незрозуміле.
Використання позначок дозволяє спів ставляти нові повідомлення з відомими.
Дуже зручний прийом, коли на уроці необхідно охопити великий обсяг
матеріалу, особливо коли він носить теоретичний характер.
І етап: Пропонується система маркування тексту, щоб підрозділити укладену в ньому інформацію в такий спосіб:
V «галочкою» позначається те, що вже відомо учнем;
- знаком «мінус» позначається те, що суперечить їхньому поданню;
+ знаком «плюс» позначається те, що є для них цікавим і несподіваним;
? «знак питання» ставиться, якщо щось неясно, виникло бажання довідатися більше.
ІІ етап: читаючи текст, учні позначають відповідним значком на полях окремі абзаци й пропозиції.
Знайомство з текстом може здійснюватися «на слух».
ІІІ етап: Учнем пропонується систематизувати інформацію, розташувавши її у відповідності зі своїми позначками в таблицю.
ІV етап: Послідовне обговорення кожної графи таблиці.
Немає коментарів:
Дописати коментар