Translate

середа, 5 жовтня 2016 р.

Прийом «Інсерт»

Прийом «Інсерт»
Даний прийом вимагає від учня не звичного паси­вного читання, а активного й уважного. Він зобов’я­зує не просто читати, а вчитуватися в текст, відслід­ковувати власне розуміння в процесі читання тексту або сприйняття будь­-яких інших знань. Допомагає ус­відомлювати текст, виділяти в ньому відоме, невідо­ме, цікаве, «сортувати» матеріал. У процесі читання тексту учні роблять на полях спеціальні позначки. На­ приклад: «+» — відоме, «—» — нове, «?» — незрозу­міле, «!» — що здивувало, збентежило. Можна вико­ристовувати й інші позначки, але для полегшення роботи бажано, щоб вони були спільні для всіх дітей класу. Після цього заповнюється табличка в зошиті, у яку занести записи з опрацьованого матеріалу.
На практиці учні просто пропускають те, що не зро­зуміли. І в цьому випадку позначка знак «запитання» зобов’язує їх бути уважними і відзначати незрозумі­ле. Використання позначок дозволяє спів ставляти нові повідомлення з відомими.
Дуже зручний прийом, коли на уроці необхідно охопити великий обсяг матеріалу, особливо коли він носить теоретичний характер.
І етап: Пропонується система маркування тексту, щоб підрозділити укладену в ньому інформацію в такий спосіб:
V «галочкою» позначається те, що вже відомо учнем;
- знаком «мінус» позначається те, що суперечить їхньому поданню;
+ знаком «плюс» позначається те, що є для них цікавим і несподіваним;
? «знак питання» ставиться, якщо щось неясно, виникло бажання довідатися більше.
ІІ етап: читаючи текст, учні позначають відповідним значком на полях окремі абзаци й пропозиції.
Знайомство з текстом може здійснюватися «на слух». 

ІІІ етап: Учнем пропонується систематизувати інформацію, розташувавши її у відповідності зі своїми позначками в таблицю.
ІV етап: Послідовне обговорення кожної графи таблиці.

Немає коментарів:

Дописати коментар